Sep 1, 2010

Puaka

 
Pembuka bicara gua harus dimulakan dengan permohonan maaf sebab sudah mencecah seminggu lebih gua tidak menyediakan bahan bacaan baru untuk blog gua. Pun begitu gua tanak kasi alasan puasa mengeringkan idea gua sebab sepatutnya bulan puasa la kita patut jadi lebih sehat dan kuat. Siap boleh pegi perang.

Tapi kenapa kebanyakan orang yang bertamadun masih lagi sukar mencari kekuatan untuk menyempurnakan  amalan berpuasa dengan sempurna? Perlukah mereka di “flying kick” di bahagian pundi untuk mereka kembali kepada kesedaran mereka? Ataupun di “upside down” kan di dalam kawah memasak bubur lambok?

Gua tertarik dengan kes2 ‘bercanda’ disiang hari yang berjaya dikesan dan dicekup oleh pihak berkuasa. Kebal sungguh mereka2 nih. Kalau gua memang pikir 18 ratus kali beb. Sanggup ke lu orang mau ganti puasa 2 tahun tanpa rehat? Tu belum kira fidyah yang nak kena bayar. Habes jugak seminggu gaji Azman Adnan time2 main dengan Selangor dulu.

Siapa2 yang berminat mahu jadi puaka memang boleh follow itu macam punya perangai. Gua puasa2 ni sopan beb. Usik2 pun tak into.

2 comments: