Sep 1, 2010

FREE

 
Sempena hari merdeka semalam gua pun berselera nak jalan2 cari pasal sambil2 menyelam minum air membeli baju raya. Tapi gua tak minum la kan sebab puasa2 ni. Itu kan peribahasa. Btol? Tapi gua maseh bermurung sebab baju raya gua belum jumpa2 lagi. Sebab nak cari kaler merah2 darah manis. Memang mencabar sebab dah dekat 18 bijik kedai gua keluar masuk. Tak jumpa.

Tapi bukan sepanjang hari gua bermuram durja. Lebuhraya LDP sudah membikin hari gua ceria gumbira sebab bersempena hari merdeka semalam, gua syak tokeh konsesi LDP berbaik hati mahu membayar zakat. Sepanjang hari LDP menawarkan perjalanan indah bebas tol. Dekat 8 kali jugak gua sengaja2 lalu tol area LDP sebab nak rasa tol percuma.

Padahal sebelum 1st time sampai kat tol, gua dah stenbai note RM50 nak kasi bayar tol yang bernilai cuma RM1.60. Biasala sebagai warga Lembah Klang gua kena ada rasa eksen sikit mau tunjuk kat jurutol yang gua ni berduit walaupun hanya memandu kereta buatan tempatan.

 

******

 

Gua pun hulur tangan beserta duit RM50 dengan niat eksen nak bayar tol..

 

Awek tol : “Hari ni FREE la bang.”

6 comments:

  1. Abg Long...28 kedai pun lom tentu jmp bj raya ko tu...hahhaha...jgn mrh..slmat mencari bj klaer merah k...

    ReplyDelete
  2. jgn lupa gua sekali k..bj putih idaman hati!putih besssssssssst!

    ReplyDelete
  3. hehe...sian asun...cari sun....kata nak beraya ngan family Hj Tahir tahun ni...huhu...

    ReplyDelete
  4. Yatie : jangan riso sebab dah jumpa 200% sama. Haha
    Ptos : lu minat putih ni make sure hati pun putih. Peace!
    Angah : yea! Boleh raya dengan family Hj Tahir. Hehe

    ReplyDelete
  5. ingatkan gua sorunk banyak akal...mamat nie ponk bole tahan gak...huhhu...
    -(",)-

    ReplyDelete
  6. Ni berjagkit perangai lu la ni. Ahaha

    ReplyDelete