Sep 20, 2010

"Jumping Lemang Raya"

Lepas2 program melantak di hari raya memang sesuai kalau2 kita pergi uji kemampuan dengan bersukan. Tidak kira la ape bentuk sukan yang lu orang into. Renang 400 meter gaya kupu2 ke, pukul2 kat driving range ke, sepak raga kat pagar jiran sebelah dan macam2 lagi. Tapi gua rasa badminton jugak yang into dengan kondisi gua. Tak berat tak ringan.

Sempena hari Satu Malaysia miggu lepas, Mijie ‘Say yor’ menganjurkan satu perlawanan badminton antara benua Lembah Klang yang bertempat di JJB stadium Setapak (Bukan Wigan). Ini jam la keupayaan perut selepas raya gua diuji. Selesai 8 set gua tibai, Arip Samat pun bersuara..

 

“Gua nampak lu punya jumping smash ini malam ada lain macam sikit”. Arep

“Ape yang lain Rep?”. Gua

“Biasa lu jumping smash mesti kaki lu terangkat dalam 1 kaki dari paras laut. Tapi ini malam kaki lu naik dalam 1 inchi je dari paras laut”. Arep

“Biasala Rep, jumping lemang raya”. Gua




 

4 comments:

  1. Cett. Lu pun bole bai. Gua dah bg idea dh tu. Kah3

    ReplyDelete
  2. lu bantai lemang ke buluh lemang?

    ReplyDelete
  3. Kalo gua bantai buluh lemang lu dah maen badminton dengan roh gua ituhari. Kah3

    ReplyDelete