May 17, 2010

Kek , Seframe Dua & Game 50 sen..

Semalam aku gerak ke Melati nak setel beberapa perhitungan. Menanti aku di sana 2 orang brader yang boleh tahan kacak tapi maseh di bawah level Govinda. Pukul 8.45 kat kedai panel western Mak Wan aku sudah kasi tunggu brader2 tu dengan diplomasi.

Pukul 9.05 baru nampak bayang Honda City 1.5E vtec lalu sambil memandang sinis dekat aku lalu berkata “sorang je bang?”. Aku jeling separuh tajam. Diorang tak tahu dah 3 table perniagaan Mak Wan pecah kat belakang kedai sebab aku naik berang ketika menunggu. Aku sering jadi bengis dan garang sekiranya terpaksa menunggu dalam kelaparan.

******

Selesai makan2 baru hati aku ada sikit reda. Atas rasa diplomasi tadi aku pun tunjuk la sisi terang siket kat brader2 ni. Park Ji Sung a.k.a Ptos sudah cukup 27 tahun semalam dan sebagai penghargaan aku beli la sebijik kek buat dia rasa taching. Katanya semenjak hidup sering sendiri ni hati pun sudah jadi sekeras keluli.

******

Sampai la aku kepada cabaran kedua yang dah dapat signal sejak dari tadi. Leman si empunya nama memang dah lama memendam rasa curiga terhadap tahap improvement aku dalam sukan ni. Kami pun gerak la ke kedai panel 2K kat danau kota dengan harapan hantu Jimmy White merasuk aku ini malam.

Ptos yang enggan bermain aku kasi hantar main mesin game 50 sen dalam kedai panel tu jugak. Tapi satu benda aku nak komplen sebab ini kedai letak mesin game 50 sen tapi takde tukar syiling 50 sen. Apela bengong punya bisnes. Tapi Ptos hatinya cekal. Dia pergi tukar syiling dekat kedai mamak A-Malik sambil kena maki.

Aku dengan Leman kasi sambung seframe dua seraya kecurigaannya sebentar tadi ternyata meleset. Hantu Jimmy White yang aku seru sejak dari tadi tak sampai2. Aku punya kayu penunjal pun 8 kali sudah kasi tukar nak buat alasan. Tewas la aku 2 frame tu dengan markah di bawah par. Kalau main golf sudah pasti aku yang menang.



Notahati : Lu orang agak2 sendiri la aku main sukan ape.

2 comments:

  1. gua solat jemaah ngan leman..tue yg lmbt...leman lama pulak die nye surah semalam...

    ReplyDelete
  2. Dan2 la lu org smayang berjamaah. Btng piring astro ada hala arah barat?

    ReplyDelete