May 18, 2010

18.05.1961

Arwah atok dan nenek aku pernah berhikayat sesungguhnya pada tanggal 18 Mei 1961 telah lahirlah seorang puteri yang chantik rupawan. Aku dengan big brader aku yang masih hijau pun terngaga2 mendengar hikayat diorang sambil diperhatikan oleh bapak aku yang sedang sengih2 kat tepi daun pintu ala koboi menghala dapur.

Diorang sambung la hikayat tu sampai la kami terlena. Tapi apa yang aku dapat simpulkan masa tu, puteri yang dihikayatkan tu ada ngam2 jugak dengan karakter mak aku. Walaupun aku masih hijau, aku sudah pandai buat kesimpulan. Terima kasih kepada minuman milo kosong dalam botol susu yang membuat aku sihat dan kuat. Mak yang buat.

******

Jadi dikesempatan ini aku nak ucapkan selamat hari lahir buat Mak aku. Mak masih muda dan steady. Cayalah!!

"Asun sayang mak"

2 comments:

  1. 'Remember ur family.Family will be there. No matter hard or easy' (Kim Kardashian, 712)

    ReplyDelete
  2. "No woman no cry" (mahatma ghandi)

    ReplyDelete