Feb 24, 2009

50 Sen..

Di hari ahad yang indah lalu..Aku dan teman2 seperloseran pegi la asah lagi ketajaman smash Taufik Hidayat aku kat dewan Taman Melati (sebelah surau)..Baru perasan ada surau sebab main dikala waktu asar..

Dah main dalam sejam mula la rasa nak muntah lepas tu (dah 26 hari tak main raket)..Budak2 ni pegi la beli apa2 yang patut kat makcik tender kantin sekolah antarabangasa gombak (kebetulan bukak stall kat seberang jalan)..

Ada goreng pisang dan air oren beberapa cawan..Maka tercetus la perbualan berikut:

Arep Top Model (ATM) : Weh, mane korang beli air ni?

Met : Tu kat seberang jalan..

(ATM) : Bape weh?

Met : 50 sen je..

Maka bergegas la Arep ke stall makcik terbabit..Sambil catwalk dengan harapan dapat lagi murah..

Met : Azri (bukan nama sebenar)..Nah duit ko tadi aku pakai beli air 50 sen..

Azri : Alah, kire halal la..bape la sangat 50 sen tuh..Jangan buat malu aku..

Met : Ye ke..ok lah aku simpan aje..

Sejurus kemudian, tibalah Arep dengan segugus bungkusan cawan air oren 50 sen makcik tender kantin seberang jalan..Lalu berkatalah Azri..

Azri : Met, bak la balik 50 aku tu..bil air umah aku RM 7.50 bulan ni..


p/s: Aku jugak yang teguk air2 tu tanpa mengeluarkan sebarang sen pun..

4 comments:

  1. tu belom masuk scene beliau makanpisang goreng ala2 nadal. hahahaa..!!

    ReplyDelete
  2. bangga siot jadi makcik seberang jalan tu..nadal makan goreng pisang die..ahha..

    ReplyDelete
  3. lain kali gua nak bawak pisang time main futsal tgh malam. baru gua boleh score on target, tambah2 bile goal keeper takde depan gol.

    ReplyDelete
  4. pisang rafael nadal tu tak jual kat sini beb..sebab tu lu tak dapat score walaupun tanpa goal keeper..

    ReplyDelete