Feb 10, 2009

Depa Cuak Dah..


Maka berlagsunglah kejohanan futsal piala ATTOP 2009 pada 7 & 8 Februari lalu..Sebagai player yang ala2 Steven Gerrard, member2 aku sure sedih punye kalau aku tak participate..Ramai jugak la awek2 yang hadir semata2 nak mencuci mata tengok aku sepak bola..

Berbekalkan kasut Nike ori yang aku sauk kat mat pit dengan bayaran RM 20, aku pun main la lek2 jer..Ye la, taraf aku kan EPL style..Takkan nak main serius bangat..Tapi hasil daripada sikap bersahaja aku tu, dapat la team aku jadi antara 8 terbaik (suku akhir)..

Kejohanan kali ini ada macam2 kategori..yang best nye, korang dapat tengok macam mana Kedah beat Man Utd..Ni aksi2 dalam kategori kelab penyokong..Team aku yang hebat tak main la dalam kategori ni..Kitorang join open punye kategori..Baru ada class..

Budak2 Kedah siap bawak la fan club dekat satu bas..Asal diorang main je, boleh la dengar laungan berbaur saiko kepada pemain lawan..Ayat2 biasa diorang ni sudah pastinya "cuak dah"..Asal keeper lawan kene serang je, diorang jerit "cuak dah"..Memang la team2 bertaraf rendah tu akan berasa cuak..

Sebagai team yang bersemangat kesukanan tinggi, kitorang pun tunggu la sampai match2 separuh akhir habis..Masa ni la baru dapat tengok laungan "cuak dah" memakan diri..Akhirya team Kedah kecundang dalam suasana sunyi sepi menghantui fan club diorang..Bersoraklah penyokong2 yang ntah dari mana2 ntah, ke atas pemain2 Kedah dengan sorakan "CUAK DAH"..

p/s : "cuak tu ape?"..soal gadis cantik yang baru amek autograf aku.."cuak tu ibarat makan tak kenyang, tidur tak lena"..jawab aku dengan selamba..

4 comments:

  1. seb baik aku tak p jadi pompom gurl...nnti kim slm kat ketua lanun a.k.a jack sparrow!!!

    ReplyDelete
  2. ala..ketua lanun gi lantik diri sendiri jadi kapten..doesn't count la..ahha..

    ReplyDelete
  3. aku pun konpius knpe dia jg kapten..

    aku inquiry n jwb dek DAVY JONES a.k.a Zedil kate nye sumer nye Jack Sparrow yg arrange..

    so, kalu ko yg arrange mesti ko lah kapten...

    wink**wink**

    ReplyDelete
  4. aku tak yah arrange pn aku tetap kapten dihati dorang..takde aku, dorang takleh main nye..

    ReplyDelete