Jul 27, 2010

Gua gusar..

 
Minggu lepas hidup gua berlangsung malap. Hati gusar, perasaan tak menentu, jiwa celaru. Senin macam biasa ada sindrom ‘monday blues’. Ni pun gua tak berapa nak mengerti. Apesal asal hari senin je blues datang? Kasi la duit datang ke, awek cun datang ke. Bole? Gua rasa macam hidup gua kurang sesuatu. Gua gusar.
 

Gua harap2 hari selasa ada sedikit kemajuan. Ternyata getusan gua meleset. Perasaan kerja tanpa bos akan berakhir hari ni. Bos baru sudah mau masyuk hari rabu. Sudah tak boleh enjoy2, sudah perlu bertali leher, sudah perlu pulang lewat dan panjang lagi kalau gua nak list memang tak muat. Gua masih gusar.
 

Hari rabu tiba bersama bos baru yang gua harapkan akan bersikap seperti pemimpin yang dekat dihati rakyat. Senang la gua nak claim ape2, mintak cuti, dan bagi main dart lepas waktu pejabat. Memang itu hari gua maen dart sebab bos pulang awal. Masa ni gua dapat kesan betapa jiwa gua sedang gusar. Gua tewas buat pertama kali selepas disanjung sebagai pejuang tanpa kalah. Pesaing2 gua tidak percaya. Gua kian gusar!
 

Hari Khamis gua tekad nak buat eksperimen. Jiwa gua bergolak deras mencari penjelasan yang tak kunjung tiba. Gua set satu training boling dengan opismate gua kat tempat gempak. Sunway. Pertaruhan, yang kalah bayar semua. Dengan jiwa yang gusar gua bersukan itu hari. Ternyata gua tak meleset. Gua kena bayar semua. Rekod gua pun kena pecah. Celaka punya gusar!

 
Jumaat menjelma dengan keadaan gua yang sudah tersedia lesu. Gua dah tak larat nak sambung layan gusar2 ni. Menjelang petang baru gua beransur2 sehat. Sebab gua sedar malam nanti gua ada “penawar” untuk penyakit gua ni. Pendek cerita, menjelang maghrib sms pun masyuk.



******

 

“Malam ni jadi macam biase eh”. Gua senyum nipis.

 

Mana gusar yang kerek tu? (getus hati gua berlagak)

 

 

p/s : gua dah syak gua rindu seseorang

10 comments:

  1. poyo r..gusar setiap hari smpai friday!

    ReplyDelete
  2. Betol kay. Ko jgn la try2 buat. Seraboot.

    ReplyDelete
  3. ayat xleh blah..hahaha
    tp Lu dh berubah bai..
    dulu ckp aku/gua..skang saya/awak
    dulu nk bwk wallet pn mls..skang dh pandai jinjing handbag..
    dulu HP nk bunyi semnggu skali pn susah..skang betry tinggal 1 bar dh gelabah..
    dulu pki bedak dashing je..skang isey miyaki..
    dulu asyik pki jersi bola je..skang pki bj polo (w/pn x main polo)
    tp xpe..change for good..teruskan
    -miza- hahahah

    ReplyDelete
  4. Gua juga like komen di atas kamu azrie.

    ReplyDelete
  5. p/s:gua syak gua dah speechless...goyang ponk ader ni..so sweet~~ huhhu...

    ReplyDelete
  6. Aik speecless plak. Dah berjangkit eh. Haha

    ReplyDelete
  7. gua syak lu ngah layan lagu spoon

    ReplyDelete
  8. gua mmg sudahhhh syakkkk......wasangka!!!!hahhhaah,,,,...speechless kunun....-ikhlas dr yani yg ensem-

    ReplyDelete
  9. Eeh ibu sarat mengandung komen blog gua. Haha

    ReplyDelete