Aug 3, 2010

"Eh, ini gambar saya!"

 

Ada satu kes sudah jadi pada gua punya pelanggan. Dia datang mengadu2 cakap duit dalam akaun simpanan sudah hilang dekat2 RM3,000. Dia sudah syak kad atm dia sudah hilang sekejap2 macam biskut.

Kami pun macam biasa dengan penuh diplomasi sudah kasi nasihat sama ini kakak suruh dia berbincang dengan si suami. Sebab sudah banyak kes ala2 kes kakak ni sudah jadi. Sebab para isteri terlalu sayang sama suami yang akibatnya memakan diri.

Tapi kakak ni berhati waja. Dia mahu kasi report sama polis untuk usha kami punya kamera litar tertutup (CCTV). Kami berdiplomasi lagi. Tau2 dia memang sudah kasi report sama en polis. Ok, fine!

Hari yang dinanti sudah tiba. Semalam, ini kakak datang sama2 dengan suami dia mau usha bilik server tempat letak skrin kamera cctv. Lalu tercetuslah sepatah dialog yang menjadi bukti kukuh.

 

******

 

Suami : “Eh, ini gambar saya!” (dengan loghat jawa yang pekat)

4 comments:

  1. Mcm ni citernye. Si suami tu maseh berhati waja tanak ngaku. Kejadian draw duit ni jadi kat branch pj jugak. Si suami siap nak pg chek cctv kat pj plak. Ktorang bahasekan balik. Kalo kat sini dah tau sape, kat sana pun sure org yg same kan. Kah3.

    Then kami nasihat la kat akak tu pg tarik balik report polis. Setel.

    ReplyDelete
  2. (khas untuk kaum2 wanita)
    moral o e story:
    atm suamimu, atmku
    atmku...atmku laaaa...!!!

    -bakal pgg atm future husband huhuhu -

    ReplyDelete