Jun 4, 2010

Keliwon

 
Petang semalam time opis gua dah masuk mood santai kami berdiskusi la pasal satu topic hangat. “keliwon”. Kebetulan pula ada sorang budak praktikal masuk baru2 ni berketurunan jawa. Dia memang into benar bab2 bertutur dalam bahasa jawa ni sampai nama samaran pun orang panggil ‘parjo’.
 
 
Parjo : “Abang tau tak apa meaning keliwon?”. Dengan loghat jawa.
 
Gua : “Gua tau sikit2 je la jo”. Jawab gua penuh diplomasi.
 
Parjo : “Kalau iklan sembur mulut tu panggil malam jumaat, orang jawa panggil malam keliwon”.
 
Gua : “Oooo”. Gua angguk tanda mendengar.
 
Perbualan kami diselang-seli dengan gurauan kepada opismate yang sudah berumahtangga. Ada juga yang berseloroh mahu singgah ke kedai serbaneka sebelum sampai ke rumah. Tiba2…..
 
 
Parjo : “Korang tau tak keliwon tu jugak bermaksud berselimut bersama”


 
Beramai2 : “OOOOooooooooOOOO!!!”
 
 

No comments:

Post a Comment