Jun 21, 2010

M.C ~ "gua nak serah tugas..."

 
MC ni ada banyak maksud. Ramai orang suka bila maksud dia Mintak Cuti RM 10.00 kat klinik serbaneka. Tapi gua tak gemar mengambil MC ni sebab tu la bos sayang gua..
 
Maksud MC lagi satu orang biasa panggil Master of Ceremony. Perghh, nampak true pulak bila gua selit perkataan orang putih..
 
Bercakap pasal MC yang kedua, gua nak kasi story la gua punya pengalaman benar sejak gua berkecimpung dalam bidang pengacaraan ni. Tapi gua punya kes takde la sampai masuk tv ke radio ke. Cukup la stakat kenduri kawen sedara mara..
 
Gua bermula secara bidan terjun pada majlis pakcik gua yang terakhir awal millennium yang lalu atas dasar sinaran bakat gua yang telah dikesan (padahal secara paksa). Family belah mak gua memang ada sejenis tradisi suai kenal ahli keluarga pada malam persandingan mempelai..
 
Bakat pengacaraan gua diteruskan sehingga hari jumaat lepas di majlis kenduri sepupu gua. Ini sudah masuk kali ke-4 selepas kenduri abang gua tahun lepas dan adik gua awal tahun ni. Sayugia, di penghujung majlis sepupu gua ituhari gua ada satu request kepada semua hadirin..
 
 
 
“Gua nak serah tugas……” Suasana bertukar murung..
 
 
 

5 comments:

  1. Skang gua paham perasaan lu. Sama la time kita nk serah tugas kat ptos nnti.

    ReplyDelete
  2. wah...
    lu boleh bercakap ruper2nyer...
    gua speechless kejap..
    mmmm.. yerker???
    ahahahha
    -amani-

    ReplyDelete
  3. Waah. Amani pandai komen blog eh. Haha
    Lu tak caya tngk gmbr kat fb la. Ada kat wall gmbr kenduri.

    ReplyDelete