Sep 29, 2009

Lebaran..

Belum terlewat untuk aku ucapkan Salam Lebaran buat semua para bloggers yang bergiat aktif di muka bumi ini..Menjelang raya itu hari aku dah berjaya menahan diri dari segala gejala yang boleh mengurangkan tahap iman aku..Orang kata makin nak hujung2 puasa makin kuat lah buat ibadat namun aku sangsi kerana ternyata tempat2 'ibadat' yang dibanjiri hanyalah Jalan T.A.R dan SOGO..

Walaupun ayat2 aku hujung perenggan pertama tadi agak poyo, aku terpaksa juga mengaku bahawa aku pun tergolong sekali dalam orang2 yang terjah tempat itu..Tapi aku balik rumah terus insaf dan buat la ibadat untuk cover balik kehilangan duit dan iman aku tatkala di tempat kejadian..

Dah banyak perabis kene cover balik

Raya tahun ni meriah macam biasa..Meriah pun sebab ada selebriti macam aku balik kampung..Budak2 la tak sudah2 nak ambek gambar dengan aku..Tapi yang terbaliknya aku pulak yang kene bayar duit raya kat diorang..Sepatutunya aku la dapat duit royalti perlindungan sebab diorang dapat bergambar dengan selebriti..

Tahun ni aku agak sedikit upset sebab perut aku buat hal sebelum raya..Mana taknye mak aku masak lauk untuk kerinduan setahun tak makan khas untuk aku..Aku pun bedal la..Aduss kacau daun je aku nak layan satay dekat rumah jiran..Nak bakar lemang sehari sebelum raya pun kuar masuk jamban..kepada sesape yang sakit perut makan lemang tu aku mintak maap..

Konklusinya aku ada memasang beberapa persoalan dan harapan selepas raya ni..Adakah tahun depan masih dalam keadaan begini? Masih beraya di satu kampung? Masih menangis ketika pulang sambil menggigit stereng? Jumpa lagi tahun depan..

4 comments:

  1. ape kate kite raya taun depan main badminton tatkala takbir berkemundang...amacam?

    ReplyDelete
  2. single : dapat kuman
    arep : gua tadahal..lu tggu kat klrc..haha

    ReplyDelete