Aug 24, 2009

Puasa..

Maka hari ini sudah 3 hari umat Islam sedunia berpuasa..Dikesempatan ini, aku sebagai blogger separa tegar ingin memohon ampun dan maaf kepada semua blogger yang aktif di atas bumi..Korang tetap best dengan entry2 yang mampu menghalau kelaparan dibulan puasa ni..

Sekali-sekali aku rajin ni nak story la sket citer2 menarik yang berlaku pada kawan2 aku pada bulan puasa..Masa kat asrama, korang kene bertugas jaga lauk berbuka korang dengan rapi..Kalo tak nnti kene hinggap lalat, malam tu jugak la korang bercinta dengan toilet..

Masa kat universiti, lepas berbuka ingat nak pegi terawih kat masjid luar yang imam laju..Sebab imam kat masjid dalam kampus bapak slow..Nak abes 8 rakaat pun dah dekat pukul 11..Tapi malang la kalau ari sabtu..Oleh kerana masjid kat sebelah benteng gerai makan, ada yang sangkut tak sampai masjid sebab ada game Man Utd vs Arsenal..

Masa dah keje, dah berangan2 nak balik awal bukak pose dengan tunang..Tapi baru je nak angkat beg bos dari dalam sudah usha lain macam..Seminit lepas usha tibe2 je secretary kasi penuh korang punya IN tray..Keluar opis kol 6 dengan harapan sempat sampai umah..Last2 sangkut dalam traffic jam, bebuka la dengan cara paling syahdu..Korek idung..

Jadi kawan2..Hargailah detik2 indah Ramadhan korang dengan ibadah2 yang wajar..Jangan syook sangat beli barang kat bazaar ramadhan..Bersederhana sehinggga menjelang hari raya..

Krrook kreekk..Alamak perut aku dah bunyi la..Aku gerak gi bazaar dulu..

2 comments:

  1. takpe bro...itu semua dugaan....korek idung pun dah kire ok...sib baik tak dikorek semua habis...hahahah

    ReplyDelete
  2. haha..ni citer budak2 senior la..aku bubuh je..

    ReplyDelete