Mar 16, 2009

Jiwa Kosong Tanpa Lagu..

Kalau dibelek kembali kitab2 pelajaran sekolah petang darjah 1 sampai 6, memang takde satu pun yang menghuraikan pasal jiwa kosong apatah lagi cinta monyet..Maka terpikirlah aku kisah percintaan pelbagai segi yang tercetus dulu sampai terbayang lagu awie wings tragedi januari dan sebagainya..

Masuk sekolah menengah ustat2 selalu bertegas bahawa tak boleh couple2..Arakian ramailah pencari cinta disekeliling aku struggle mencari paradigma yang seswai untuk bercouple..Mula2 tulis surat, pastu bagi apple sempena apple day..Aku pun tak tau dari mana asal usul apple day ni..Mase ni la budak2 yang konon2 jambu nak tunjuk gempak..Mana taknye, sekali apple day je dapat dalam 4, 5 bijik apple sekali..Ramai la budak2 loser yang jeling lain macam je ari tu..Aku dah konfem2 masuk golongan yang dijeling walaupun agak tahyul..

Sebelum meninggalkan dunia sekolah menengah dikala Form 5..Ustat pun buat2 la ayat penyejuk hati..Dorang cakap nanti dah masuk universti korang nak bercinta, sekati korang lah..Mase tu nanti dah takde monyet2 dah..Tu la masa cari jodoh..Hati aku yang berbunga2 wangi ni mulalah study giler2 dengan harapan dapat masuk universiti..Sampai time amek result memang tak mengecewakan..

Masuk la aku ke kancah universiti tanpa rasa cinta monyet didada..Bongkak dan megah macam ronaldo score penalti lawan Liverpool ituhari..Aku yang urban ni memang la terlalu hebat untuk terjun ke kancah percintaan ni..Last2 kebongkakan aku tu makan diri sehinggalah aku tammat ambik scroll degree aku kat pentas opera..Aku cuba buat strength and weakness analysis terhadap kegagalan aku mengecap nikmat jiwa dipenuhi kasih dan cinta..

Kesimpulan yang aku dapat buat cuma mungkin aku ni terlalu sempurna..Bak kata pepatah Andra n the backbone dalam lirik2 lagu sempurna..Sayugia hasilnya, terbiar lah jiwa aku dalam kekosongan yang jauh tanpa bertemankan sebarang lagu walaupun secikai "Row2 your boat"..

6 comments:

  1. Hmm, aku boleh bayang sijil berhenti sekolah ko. Part Kokurikulum.

    Selepas Jawatan ketua kelas/pengawas, bahagian skill: 'Tiada cinta monyet'

    ReplyDelete
  2. Ala....

    reason kau gagal, apa lg kalau bukan sbb

    KAU TIADA RUPA....

    aduss...anjing pun tahu ...

    ReplyDelete
  3. haha..cinta memang buta..nak2 pulak orang yang terlalu sempurna mcm aku ni..

    ReplyDelete
  4. Gua sedih tgk lu jalan sorang2 tak pakai kain sampin... Gua faham, sampin terengganu mungkin mahal harga nya...

    ReplyDelete
  5. aku paham sun.ko begitu sempurna.kekadang susah nak cari pompuan yang bleh match kesempurnaan ko.

    ReplyDelete
  6. Single : Pergh..sampeng trengganu mmg mahal bro..mana la ku mampu nak beli..

    Saif : Aku setuju wahai saif..kita berdua mmg termaktub sebagai insan sempurna..

    ReplyDelete